Translate

14 August 2014

5 Wifty vraagjes aan Mifty Yvan (53)

5 Wifty vraagjes aan Mifty Yvan (53)


Ofwel ben je een kuddebeest, ofwel durf je apart zijn. Toen ik Yvan op het strand zag lopen in zijn opvallend roeipak begon ik spontaan te lachen. Mensen die zichzelf niet au sérieux nemen en humor in het dagelijks leven brengen? Heerlijk!
Ik ben op hem afgestapt om hem te complimenteren met zijn gevoel voor humor. En ook omdat ik nieuwsgierig was naar de man achter het skelet :-).
Yvan: “Toen ik op zoek was naar een nieuw roeipak zag ik dit exemplaar. Om je dood te lachen! En ik dacht onmiddellijk, dit ga ik aandoen! Ik ben echt niet bang om mezelf te zijn en ik lig er niet wakker van wat andere mensen van mij denken.
Yvan (53) is getrouwd met Anne en vader van Maîté (21) en Harold (19). Hij is CEO (Chief ENGAGEMENT Officer) van Idea 4U, experts in the Art of Motivation. Zijn passies zijn sleutels geven aan mensen om meer succes te hebben, plezier maken, roeien, fietsen en koken. En onze 5 Wifty vraagjes beantwoorden!

Het leukste aan 50 worden?

Toen ik 50 werd dacht ik: “Ik ben in de helft. Joepie, ik heb nog 50 jaar te gaan!”

Het minst leuke aan 50 worden?

Ooooh nog 15 jaar werken! Al moet je dat met een korrel zout nemen. Ik ben een levensgenieter en ik heb van mijn hobby mijn beroep gemaakt. Ik begeleid bedrijven en teams naar hogere motivaties.

Wat zéker nog doen voor je 60?

Ik was jarenlang CEO van Unique en internationaal verantwoordelijke  voor een beursgenoteerd HR groep. En daar werd mijn ervaring met de jaren té financieel gericht, te weinig mens gericht. Ik wil de beste motivational speaker van België zijn en ik wil boeken schrijven om mezelf te positioneren. En ik heb een nieuwe formule ontdekt om meer energie uit te stralen en die wil ik delen!”

50 is het nieuwe 30?

Het is fantastisch om nu 50 te zijn. Ik kijk er heel erg naar uit om grootvader te worden, maar dat mag gerust nog 10 jaar duren. Tussen 50 en 60 kan je nog zoveel doen!

Wijze raad voor mensen die nog 50 moeten worden?

Geef jezelf de toelating om helemaal jezelf te zijn. Hoe vroeger hoe beter! En stel de juiste vragen aan elkaar. Vraag niet: “Hoe was je dag?” Dan krijg je meestal een klaagzang. Maar vraag: “Welke leuke dingen heb je vandaag meegemaakt?” Focus op de plezierige dingen des levens!

No comments:

Post a Comment