Translate

26 January 2015

WAAROM LEIDT AUTHENTICITEIT TOT DOORBRAAK

Authenticiteit leidt tot doorbraak
Wanneer je natuurlijk en vanuit jezelf en je waarden leiding geeft, wordt je sowieso opgemerkt! Mensen worden aangetrokken door leiders die authentiek durven zijn en het zelfvertrouwen hebben om zichzelf te willen zijn, niet wat anderen willen dat ze zijn. Authentiek zijn is niet gemakkelijk, soms zelf moeilijk, zeker omdat er overal druk is om je te integreren in een bedrijfscultuur.
Om authentiek te zijn moet je dus moedig voor zijn. En ik kan verzekeren dat dit niet gemakkelijk is. Heel mijn professioneel en persoonlijk leven lang drong men aan opdat ik terug in het gareel zou treden. Ik wil echter alles behalve een kuddebeest zijn. Ik wil innoveren, inspireren, veranderen als dit tot meer succes, plezier en geluk kan leiden. Ik wil mijn waarden waar Respect voor de mens centraal staat trouw blijven.
En ik ben blij om hiervoor zoveel erkenning te hebben gekregen van mijn collega's en medewerkers toen ik verantwoordelijk was bij Unique. Mijn mooiste cadeau is zeker toen ik als CEO van Unique, de bouwstenen ontwikkelde samen met mijn managementteam om succes met plezier op het werk te combineren en vijfmaal tot ”best employer” verkozen werd. Nu ben ik blij om zoveel erkenning te krijgen van de deelnemers aan mijn workshops en dat laat me toe om mijn authenticiteit te behouden.
De beste leiders zijn diegenen die authentiek durven te zijn, in plaats van te ondergaan bepalen ze de cultuur en creëren de standaards waar andere leiders op geëvalueerd worden. 
Iedereen herinnert zich die authentieke leiders het best omdat ze hun passie vinden en volgen door hun unieke manier van denken en handelen. 
Authentieke leiders boezemen vertrouwen in want ze zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen en hebben een hoge integriteitsfactor.
Wat is nu Authenticiteit?
1. Authentiek zijn is een mindset van waaruit je jezelf definieert en onderscheidt, die uw beïnvloeding verhoogt en die uw leiderschap doet opmerken. 
2. Authentiek zijn is dus coherent, congruent, consequent zijn.
3. Authentiek zijn is leven zonder masker. En dat is natuurlijk niet gemakkelijk in de Karaoké cultuur van vandaag. Maar ik kan jullie verzekeren mensen kiezen altijd op de lange termijn voor het “originele” en niet voor de bleke kopie
4. Authentiek zijn is leven en handelen in harmonie met je diepste waarden en overtuigingen, ongeacht de omstandigheden. 
5. Authentiek zijn is handelen volgens je principes, en niet gedreven worden door extrinsieke motivatoren ( geld, bonus, promotie,...) of door de visie van anderen. 
6. Authentiek zijn is gewoon doen wat juist is, vooral als dat moeilijk is. Je bent dus meer bezig met wat juist is dan met gelijk te krijgen. 7. Authentiek zijn is gewoon jezelf zijn
Wees gewoon jezelf. en geef jezelf de permissie om in plassen te springen, op blote voeten te lopen, te ruiken aan bloemen, je taartje eerst te eten, volmondig ja te zeggen, bomen te omarmen, luchtbellen te blazen ,luchtkastelen te bouwen, echt lachen zoals een zot, op straat te zingen of te dansen alsof niemand je ziet ..
En geef jezelf vooral de permissie om te Dromen, Durven, Doen en DoorDoen… 
De 4 D voor meer succes!

Wil jij graag een authentieke leider zijn die voor doorbraak zorgt in zijn team?
Volg ons ontwikkelingsprogramma “Master in Authentiek Leiderschap

No comments:

Post a Comment